Uw eerste afspraak
Graag verzoeken wij u bij de eerste afspraak een identiteitsbewijs mee te nemen en eventueel de verwijsbrief. Bij elke behandeling graag een handdoek/badlaken meenemen.
U mag plaatsnemen in de wachtkamer, melden is niet nodig, de fysiotherapeut haalt u op.
Voor uw eerste afspraak worden 2 declaraties ingediend bij de verzekering, één voor een intake/onderzoek en één voor een behandeling.
Bij verhindering dient u uiterlijk 24 uur van tevoren af te bellen. Belt u niet tijdig af, dan zijn wij genoodzaakt de gereserveerde tijd bij u in rekening te brengen.
Verzekering
Voor het jaar 2024 hebben wij contracten afgesloten met alle zorgverzekeraars. Voor informatie over de hoogte van een vergoeding in uw specifieke geval verwijzen we naar uw zorgverzekeraar. Wij adviseren u voorafgaand aan de behandeling uw polisvoorwaarden goed door te lezen en bij vragen contact op te nemen met de verzekering. Voor eventuele tarieven verwijzen wij u naar onze webpagina met de tarievenlijst 2024.
Verwijsbrief
Een verwijsbrief van de huisarts of specialist is niet persé nodig. Alleen bij een aanvraag voor langdurige fysiotherapie (chronische indicatie) en behandelingen aan huis is dit wel noodzakelijk.
Algemeen
- Bent u jonger dan 18 jaar, dan worden 18 behandelingen uit de basisverzekering vergoed.
- Chronische fysiotherapie wordt vergoed uit de basisverzekering, maar de eerste 20 behandelingen komen ten laste van uw aanvullende verzekering. Bent u niet of onvoldoende aanvullend verzekerd dan dient u deze eerste 20 sessies zelf te betalen. Of fysiotherapie wel of niet chronisch is wordt niet bepaald door de arts of de fysiotherapeut, maar of de aandoening staat vermeld in de zogenaamde “chronische lijst”. Dit is een door het Ministerie van VWS opgestelde lijst.
- De aandoeningen die niet voorkomen op de “chronische lijst” komen allen in aanmerking voor (gehele of gedeeltelijke) vergoeding uit de aanvullende verzekering, afhankelijk van hoe u verzekerd bent.
- U bent zelf verantwoordelijk voor het betalen van uw rekening als u niet voldoende verzekerd bent. Wij kunnen u informeren over de vergoedingen van uw zorgverzekeraar, maar hieraan kunt u geen rechten ontlenen. Indien uw verzekering de behandelingen niet of gedeeltelijk vergoedt, dan krijgt u een factuur thuisgestuurd. U kunt in de wachtkamer de tarievenlijst raadplegen.